آموزش تهیه بستنی قیفی با دستگاه بستنی ساز

09128138773 کارشناس فروش (پاسخ گویی 9 صبح تا 9 شب)
طرز تهیه بستنی با دستگاه بستنی ساز
همانطور که می دانید یکی از خوشمزه ترین و پر طرفدار ترین دسر ها در سراسر جهان، انواع بستنی ها هستند که به روش های مختلفی می توان آن ها را تهیه کرد.پس با ما در این مقاله همراه باشید تا طرز تهیه انواع بستنی را با دستگاه بستنی ساز فرا بگیرید.
نارنیا سرما
نارنیا سرما

همانطور که می دانید یکی از محبوب ترین و پر طرفدار ترین انواع بستنی، بستنی قیفی دستگاهی می باشد زیرا نسبت به سایر بستنی ها دارای کره کمتری هستند.از طرف دیگر چون در حضور مشتری درست می شوند از بقیه بستنی ها متمایز هستند.می دانیم که برای درست کردن و تهیه این بستنی ها به یک دستگاه بستنی ساز خوب نیاز داریم زیرا بستنی در درون دستگاه قرار دارد و در صورت سفارش مشتری، بستنی را درون وافل ها ریخته می شود.

در این مقاله ابتدا به مواد اولیه بستنی می پردازیم که بر خلاف تصور عموم که گمان می کنند فرمول خاصی در طرز تهیه بستنی برای مغازه وجود دارد و آن ها حتما از پودر بستنی خارجی در داخل آن استفاده می کنند باید بگوییم که هیچ فرمول خاصی وجود ندارد و تنها یک نکته کوچک و اساسی وجود دارد و آن هم وجود شیر بسیار تازه و پرچرب است که به وسیله آن می توانید بستنی بسیار لذیذ، با کیفیت و دلچسبی را تولید کرده و نوشجان کنید.

فقط کافیست که این شیر تازه را هر روز از لبنیاتی مورد نظر خود تهیه کرده البته باید توجه کنید که این شیر مواد افزودنی نداشته باشد سپس آن را با صعلب، شکر و سایر مواد شیرین کننده مخلوط کرده و داخل دستگاه بریزید.در ادامه به طور مفصل تر به طرز تهیه بستنی قیفی با دستگاه بستنی ساز می پردازیم.

طرز تهیه بستنی شکلاتی با دستگاه بستنی ساز

دستگاه بستنی ساز

لیست قیمت دستگاه بستنی ساز صنعتی

می دانیم که به وسیله دستگاه بستنی ساز می توانیم این نوع از بستنی را تهیه کنیم.این دستگاه باید این قابلیت را داشته باشد تا بتواند مراحل کره گیری و سرمایش ترکیب بستنی را به طور همزمان انجام دهد.زیرا باید هوادهی به صورت مناسب صورت گرفته و به همین ترتیب کریستال های یخ را در اندازه های بسیار کوچک نگه دارد.عمل کره گیری که در دستگاه بستنی ساز قیفی رخ می دهد به این معناست که در صورتی که در این بستنی ها مقدار کره موجود از حد استاندارد یعنی 3-6 درصد بیشتر باشد، در داخل دستگاه، این عمل تفکیکی رخ می دهد و به همین ترتیب مقدار کره اضافه را از بین می برد.

یکی از ویژگی های این دستگاه ها مصرف بستنی بالفاصله بعد از آماده شدن است.علاوه بر این باید گفت که در این دستگاه ها سرمای بیشتری به ترکیباتی که دارای موادی با نقطه انجماد بالاتر می باشند داده می شود تا بتوانند قوام و سفت بودن خود را حفظ کنند.

صنایع برودتی پرنس سرما انواع مختلفی از این دستگاه های بستنی ساز را با برند های مختلف عرضه می کند که از مدل های کوچک آن که آن را تحت عنوان دستگاه بستنی ساز خانگی می شناسند در منازل هم می توان استفاده کرد و از سایر مدل های صنعتی آن در بستنی و آبمیوه فروشی ها، لبنیاتی ها و ... استفاده کرد.

چگونه می توان با دستگاه بستنی ساز، بستنی تولید کرد؟

طرز تهیه بستنی میوه ای با دستگاه بستنی ساز

مواد لازم برای تهیه بستنی

  • 3 فنجان (710 میلی لیتر) شیر کامل
  • 1 فنجان (200 گرم) شکر
  • 8 زرده تخم مرغ
  • کمی نمک
  • 1 قاشق چایخوری (5 میلی لیتر) وانیل

مراحل لازم برای تهیه مایع بستنی

مرحله اول

ابتدا در  یک قابلمه متوسط، 3 فنجان شیر کامل ریخته و سپس روی حرارت قرار دهید.زمانی که شیر سر آمد یعنی بعد از گذشت 5 دقیقه و حباب هایی روی سطح آن به وجود آمد از حرارت بردارید و اجازه دهید که خنک شود.

آموزش درست کردن بستنی با دستگاه بستنی ساز

مرحله دوم

در یک کاسه بزرگ، 8 زرده تخم مرغ ، 1 فنجان (200 گرم) شکر و مقدار کمی نمک بریزید سپس این مواد را به خوبی هم زده و با هم مخلوط کنید تا زمانی که صاف شود و خمیری که از آن به دست می آید غلیظ شود.

طرز تهیه بستنی

مرحله سوم

10 دقیقه منتظر بمانید تا شیر به دمای اتاق برسی و خنک شود سپس آن را به آرامی در یک جریان ثابت به مخلوط تخم مرغ بریزید. شیر را به آرامی هم بزنید تا کاملاً ترکیب شود.

مرحله چهارم

سپس در ظرف دیگری موادی که در مرحله قبل مخلوط کرده اید را روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید تا زمانی که دمای این مواد به 77 درجه سانتیگراد برسد، بپزد.برای این که بتوانید کف مواد درون قابلمه را خرد کنید، ترکیب را به شکل S هم بزنید.سپس تا زمانی که دما به 77 درجه سانتیگراد برسد بگذارید بپزد

برای اندازه گیری دمای مخلوط می توانید از دماسنج استفاده کنید.

یا می توانید از یک قاشق استفاده کنید به این صورت که قاشق را در مواد فرو برده و اگر مواد به قاشق چسبید یعنی  مواد ترکیب شده آماده شده است.

مرحله پنجم

  • ابتدا درون یک کاسه مقداری یخ ریخته و سپس یک قابلمه مناسب روی آن قرار دهید تا دمای یخ ها به قابلمه منتقل شود.
  • از یک صافی سیمی استفاده کنید و مواد را از صافی رد کنید تا توده های مواد از صافی رد نشده و در نهایت یک بستنی صاف و زیبا داشته باشیم.
  • در ادامه مقداری ( در حدود 1 قاشق چایخوری ) وانیل به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید.

مرحله ششم

طرز تهیه بستنی قیفی

سپس به مدت نیم ساعت مخلوط را خنک کنید.پس از خنک شدن، کاسه حاوی مواد بستنی را درون یک ظرف پلاستیکی فریز شده با آب یخ به مدت حدود 30 دقیقه خنک کنید و پس از خنک شدن ، نهایتا آن را در یخچال قرار دهید و به مدت 3 ساعت یا یک شب آن را سرد کنید.

سپس بقیه مراحل زیر را انجام دهید.

  • ابتدا مایع بستنی را که آماده کردید در مخزن نگهدارنده بریزید و بعد از گذشت هفت دقیقه پس از  شروع به کار ماشین توزیع بستنی را شروع کنید. 
  • تا زمانی که شما  دسته ی شیر خروج بستنی را برای  توزیع بستنی، به سمت پایین بکشید، مایع بستنی داخل مخزن باقی می ماند.
  • یک سوپاپ قطره ای و یا پمپ (چرخ دنده ای) در داخل دستگاه تعبیه شده که  مایع بستنی توسط آن مکش شده و سپس با عبور از سیلندر ساخت، از شیر خروج توزیع می شود. 
  • دستگاه بستنی ساز مجهز به یک سیستم کنترل است کی می تواند به طور اتوماتیک بستنی را تهیه کند بدون این که نیاز به دخالت دست باشد از این رو هیچ نگرانی از بابت ورود آلودگی ها نخواهید داشت.

 

 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
  • فاطمه
    سلام در خانه و بدون دستگاه بستنی ساز میشه درست کرد؟
  • ارسلان
    سلام وقت بخیر من دستگاه بستنی دارم برای درست کردن بستنی از شیر پاستوریزه کم چرب صحلب.خامه شکر وانیل و گلاب استفاده میکنم ولی ان بستنی ک من می‌خوام و در کافی شاپ ها میبینم درنمی‌آید میشه راهنمایی کنید
    • مدیر سایت

      با سلام و درود. برای تهیه بستنی با بافت بسیار خوب و طعمی عالی باید تمامی مواد را به یک اندازه در دستگاه بریزید. 

تماس بگیرید