نحوه تنظیم درجه یخچال ایستاده فروشگاهی و ویترینی

09128138773 کارشناس فروش (پاسخ گویی 9 صبح تا 9 شب)
تنظیم درجه یخچال ایستاده مغازه

نحوه تنظیم درجه یخچال ایستاده فروشگاهی به چه صورت است؟ آیا با نکات و مواردی که باید هنگام تنظیم درجه یخچال مغازه به آن ها توجه داشته باشید، آشنایی دارید؟

همانطور که می دانید برای اینکه محصولات داخلی یخچال در دمای مناسبی نگهداری شوند و از انجماد و فاسد شدن آن‌ها جلوگیری شود، تنظیم درجه یخچال ویترینی از اهمیت بالایی برخوردار است به همین دلیل در هنگام استفاده کردن از این یخچال ها حتما باید به این موارد و نکات مهم توجه کنید تا بتوانید یک دمای بهینه و شرایط بهینه ایجاد کنید.

نارنیا سرما
نارنیا سرما

یکی از پرکاربردترین و پر فروش ترین یخچال های موجود در بازار، یخچال های فروشگاهی هستند که با عنوان یخچل مغازه نیز شناخته می شوند و دارای انواع مختلفی می باشند که هر کدام برای کاربرد های متنوعی مورد استفاده قرار می گیرند. یخچال فروشگاهی ایستاده در اکثر فروشگاه ها و هایپرمارکت ها وجود دارد و  امروزه مورد توجه بسیاری از صاحبان کسب و کار فروشگاهی و مغازه ای قرار گرفته است. این یخچال ها علاوه بر این که محصولات و مواد غذایی را بهتر و واضح تر به مشتری نشان می دهند، جلوه زیبایی به مغازه و فروشگاه شما نیز می بخشند. هنگام خرید یخچال ایستاده فروشگاهی باید به نکات و موارد زیادی توجه کنید اما یکی از مهم ترین نکات، نحوه تنظیم درجه یخچال مغازه است. تنظیم درجه یخچال ویترینی با توجه به نوع محصولات داخل یخچال صورت می گیرد و شما می توانید با توجه به این محصولات، یخچال را بر روی درجه ای مناسب قرار دهید و به این ترتیب از بروز یخ زدگی و یا فاسد شدن مواد غذایی درون یخچال جلوگیری خواهد شد.

دلیل اهمیت تنظیم دما و درجه ترموستات یخچال ویترینی

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که تنظیم درجه یخچال ایستاده فروشگاهی چه اهمیتی دارد؟

در حالت کلی یخچال فریزر فروشگاهی یکی از مهم ترین نیاز ها و ملزومات هر مغازه و فروشگاهی که محصولات یخچالی و فریزری دارد، محسوب می شود. در واقع یکی از اصلی ترین تجهیزاتی که در تمامی فروشگاه ‌ها و هایپرمارکت ‌ها یا حتی مغازه‌ های کوچک به کار برده می شود، یخچال های فروشگاهی هستند که نقش مهمی در نگهداری از مواد غذایی فاسدشدنی از قبیل انواع مواد غذایی اعم از میوه، سبزی، شیر، پنیر، انواع گوشت و غذای آماده و … دارند. در میان انواع مختلف یخچال فروشگاهی، یخچال های ایستاده یکی از بهترین و البته پرطرفدارترین نوع یخچال فریزر فروشگاهی شناخته شده است و در ابعاد و اندازه های مختلف با توجه به سفارش خریدار توسط صنایع برودتی نارنیا سرما تولید می شود. پس از خرید و نصب یخچال ایستاده با توجه به نیاز و کاربرد خود، مهم ترین مسئله ای که باید به آن بپردازید، تنظیم ترموستات و دمای داخلی یخچال صنعتی خواهد بود.

تنظیم درجه و دمای یخچال ایستاده به گونه ای مهم و حائز اهمیت است که در خصوص آن دستورالعمل‌هایی توسط شرکت‌ های تولیدکننده یخچال فریزرهای فروشگاهی به خریداران ارائه خواهد شد. تنظیم دمای یخچال ایستاده فروشگاهی از هدر رفتن انرژی اضافه جلوگیری کرده و عمر مفید یخچال را افزایش می دهدو علاوه بر این موجب رسیدن دستگاه به مناسب‌ترین سطح عملکرد خود خواهد شد. 

در صورتی که تنظیم دمای یخچال ویترینی به درستی انجام نشود، احتمال خراب شدن محصولات در دستگاه افزایش می یابد و در نتیجه مشتریان از خرید محصولات در فروشگاه شما منصرف خواهند شد. از طرف دیگر، احتمال رشد باکتری‌ها و ویروس‌ها نیز در دمای نامناسب داخل وجود دارد که می‌تواند تهدیدی در مقابل بهداشت محصولات شما باشد. برای نمونه محصولاتی مانند: گوشت، ماهی و میوه‌ها در دمای بسیار بالا فاسد می شوند و  می‌تواند باعث آسیب جدی به مشتریان شود.

تنظیم دمای یخچال فروشگاهی در زمستان و تابستان

به دلیل استفاده بیش از حد از یخچال ها در فصل تابستان و دمای پایین تر محیط در زمستان، دمای داخلی یخچال های فروشگاهی در تابستان و زمستان باید با یکدیگر متفاوت باشند. تنظیم درجه حرارت در فصل تابستان به دلیل گرمای شدید باید به گونه ای باشد که مواد غذایی درون یخچال خنک بمانند. در زمستان نیز باید به گونه ای تنظیم شود که مواد غذایی در فصل سرما دچار یخ زدگی نشوند. امروزه یخچال های فروشگاهی به گونه ای تولید شده اند که دمای داخلی آن ها به صورت اتوماتیک با توجه به دمای محیط افزایش و یا کاهش پیدا می کند.

اما در حالت کلی دمای توصیه شده برای فصل های تابستان و زمستان به شرح زیر است:

  • دمای یخچال در فصل تابستان: بین 3 الی 4 درجه سانتی گراد
  • دمای فریزر در فصل تابستان: بین منفی 18 الی منفی 20 درجه سانتی گراد
  • دمای یخچال در فصل زمستان: بین 4 الی 5 درجه سانتی گراد
  • دمای فریزر در فصل زمستان: بین منفی 15 الی منفی 18 درجه سانتی گراد

نحوه تنظیم درجه یخچال مغازه

یکی از عوامل و نکات مهم و موثر در نگهداری طولانی مدت مواد غذایی، تنظیم درست درجه یخچال است. فاکتور های متعددی از قبیل فصل، مواد غذایی موجود در یخچال، دمای محیط و … در این زمنیه دخالت دارند و هنگام تنظیم ترموستات یخچال ویترینی ایستاده باید در نظر گرفته شوند. برای اینکه درجه بندی به درستی صورت گیرد باید به تمامی این نکات توجه کنید و البته باید گفت که در زمان بسته بودن درب یخچال نیز دمای محیط اطراف یخچال بر روی عملکرد آن نقش بسیار مهمی ایفا می کند.

برای تنظیم دمای یخچال صنعتی با توجه نوع مواد غذایی بهتر است که به لیست زیر توجه داشته باشید:

  • نوشیدنی (نوشابه، آبمیوه و ...):

بین 2.5 الی 5 درجه سانتی‌گراد
 

  • شیرینی:

15 الی 18 درجه سانتی‌گراد
 

  • لبنیات:

2 الی 4 درجه سانتی‌گراد
 

  • محصولات گوشتی کنسرو شده

2 الی 5 درجه سانتی‌گراد
 

  • خمیر آماده

1 الی 3.5 درجه سانتی‌گراد
 

  • سبزی‌ها و میوه‌ها:

3.5 الی 6 درجه سانتی‌گراد
 

  • کیک خامه‌ای (در بخش قنادی):

7 الی 10 درجه سانتی‌گراد
 

  • مواد غذایی ذخیره (در بخش رستوران‌ها):

1 الی -13 درجه سانتی‌گراد

نکات مهم برای تنظیم درجه

برای اینکه در زمان تنظیم درجه یخچال های ایستاده فروشگاهی دچار مشکل نشوید، لازم است که با یکسری نکات مهم و کلیدی آشنا شوید:

  1. چینش مواد غذایی در داخل یخچال یکی از اصلی ترین و مهم ترین نکات است و باید به گونه ای انجام شود که جریان هوا در تمام نقاط داخلی بر قرار باشد و یخچال عملکرد صحیحی داشته باشد. 
  2. از آنجایی که درب های یخچال فروشگاهی به طور مداوم توسط مشتریان باز و بسته می شود و به مدت طولانی مدت مشتری ها به دنبال مواد غذایی که می خواهند می گردند از این رو برای جلوگیری از اتلاف انرژی و سرمای داخل یخچال بهتر است از یخچال های بدون درب استفاده کنید و از اختلال در کارکرد یخچال جلوگیری کنید.
  3. از قرار دادن مواد غذایی گرم در داخل یخچال جلوگیری کنید زیرا این کار دمای داخلی یخچال را افزایش داده و در نتیجه فشار بیشتری به کمپرسور وارد خواهد شد.
  4. برای اینکه هوا به خوبی در یخچال جریان داشته باشد به صورت مکرر و مرتب برفک های موجود در یخچال را تمیز کنید.


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
  • حسین اردونی
    دمای یخچال ایستاده سه درب در زمستان چند درجه باشد دماسنج مثل ترموستاتی هست
    • مدیر سایت

      با سلام و درود. روی 4 درجه سانتی گراد تنظیم نمایید.

تماس بگیرید