راهنمای طرز کار یخچال فروشگاهی + تمامی جزئیات

09128138773 کارشناس فروش (پاسخ گویی 9 صبح تا 9 شب)
طرز کار یخچال فروشگاهی

در این مقاله قصد داریم به طور مفصل به بررسی طرز کار یخچال فروشگاهی، اجزای تشکیل دهنده یخچال های فروشگاهی، مزایای استفاده از یخچال های تجاری در فروشگاه ها و هایپر ها و ... بپردازیم. پس با ما در این مقاله همراه باشید.

نارنیا سرما
نارنیا سرما

همانطور که می دانید یکی از ضروری ترین و اصلی ترین تجهیزات موجود در فروشگاه ها و تمامی مراکز تجاری، یخچال فروشگاهی می باشد که در مدل های متنوع و زیبا برای کاربرد های مختلف طراحی و تولید می شود و در ابعاد، رنگ ها و جنس های متفاوت آماده جهت قراردادن در فروشگاه های زنجیره ای، هایپر مارکت و… می باشد. اگر بخواهیم به طور خلاصه در مورد طرز کار یخچال فروشگاهی صحبت کنیم باید بگوییم که در آن گاز مبرد از طریق کمپرسور فشرده خواهد شد. 

یخچال فروشگاهی که تحت عنوان یخچال تجاری شناخته می شود به منظور نگهداری و نمایش مواد غذایی فاسد شدنی در دمای کم مورد استفاده قرار می گیرد و از اجزا و قطعات مختلفی از جمله بدنه، عایق حرارتی، کمپرسور، کندانسور، اوپراتور و فن تشکیل شده است. مشتریان عزیز می توانند با توجه به نیاز خود یکی از انواع یخچال فروشگاهی از قبیل یخچال ایستاده، یخچال خوابیده، یخچال پرده هوا و یخچال ویترینی را خریداری کنند.

بررسی یخچال های فروشگاهی

یخچال فریزر فروشگاهی در واقع برای نگهداری نوع خاصی از محصولات به کار می روند و علاوه بر جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی، آن ها را در معرض دید مشتری قرار خواهند داد. این یخچال ها بهترین مدل های کاربردی در فروشگاه ها هستند و بسیار پر فروش و محبوب هستند. موتور این یخچال ها به دو صورت تعبیه می شود: یا در کنار آن ها و یا در زیر یخچال. یکی از مهم ترین مزیت های این یخچال ها، زیبایی و سهولت استفاده از آن ها می باشد. شما می توانید با توجه به نیاز خود یخچال مغازه را در ابعاد مختلف خریداری کنید. اکثر مدل های یخچال فریزر مغازه به همراه پایه های چرخ دار تولید شده اند و این ویژگی جا به جایی و حمل و نقل آن ها را آسان تر کرده است. 

در این یخچال ها ترموستات تعبیه شده است که نقش مهمی در قطع و وصل کردن جریان برق به کمپرسور دارد. در واقع ترموستات با بالا رفتن دمای یخچال و وصل شدن جریان برق شروع به کار کرده و طی این فرآیند فضای داخلی یخچال سرد خواهد شد. اما در صورت کاهش دما در فضای داخلی یخچال، جریان برق کمپرسور نیز قطع خواهد شد. 

اگر به دنبال معتبر ترین مرکز فروش یخچال فروشگاهی با کیفیت بسیار بالا و قیمت استثنائی هستید، صنایع برودتی نارنیا سرما یکی از این مراکز است که انواع یخچال فروشگاهی را با قیمت باورنکردنی به فروش می رساند. در صورتی که قصد خرید بهترین یخچال فروشگاهی را دارید می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان فروش این مجموعه تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان بهترین یخچال را خریداری کنید.

طرز کار یخچال فروشگاهی چگونه است؟

همانطور که گفته شد گاز مبرد از طریق کمپرسور فشرده می شود. سپس مراحل زیر رخ می دهند:

  1. گاز مبرد فشرده به کندانسور منتقل می‌شود و گرمای خود را به محیط خارج انتقال می دهد.
  2. گاز مبرد سرد شده به اواپراتور منتقل می‌شود و در آنجا به حالت مایع در می‌آید.
  3. مایع مبرد در اواپراتور تبخیر می‌شود و در این فرآیند گرمای خود را از محفظه داخلی یخچال می‌گیرد.
  4. هوای سرد تولید شده توسط اواپراتور توسط فن به داخل محفظه داخلی یخچال می‌فرستده می‌شود.

اجزای تشکیل دهنده یخچال های فروشگاهی

کمپرسور مهم ترین بخش یک سیستم تبرید، کمپسور می باشد که از طریق اختلاف فشار ماده تبرید یا سرمازا را در سیستم به گردش در خواهد آورد. علاوه بر این عمل انتقال گرما از داخل یخچال به خارج آن را نیز انجام می دهد.
کندانسور پس از تراکم یافتن ماده تبرید در کمپرسور، سپس به کندانسور منتقل می شود. در این بخش گرمای گاز داغ به هوا یا آب انتقال می یابد و تبدیل به مایع می شود.
اواپراتور در این قسمت به طور مداوم گرمای محیط جذب شده و عمل تبخیر شدن ماده مبرد رخ می دهد. 
شیر انبساط این قطعه به منظور تامین اختلاف فشار بین کندانسور و اواپراتور تعبیه خواهد شد.
ترموستات وظیفه کمپرسور، تنظیم دمای داخلی یخچال است.
فیلتر درایر وظیفه این قطعه جذب رطوبت و ذرات معلق موجود در سیال مبرد می باشد.
شارژر گاز وظیفه شارژر گاز شارژ مجدد سیال مبرد در یخچال می باشد.
فن کندانسور فن کندانسور عمل خنک کردن کندانسور را انجام می دهد.

تمامی اجزا و قطعات یخچال های فروشگاهی باید صحیح و به موقع کار کنند و در صورتی که هر کدام از اجزای آن خراب باشند منجر به اختلال در عملکرد دستگاه و کاهش راندمان آن و در نتیجه کاهش قیمت خواهد شد. برای اینکه یخچال دارای عملکر صحیحی باشد و  قیمت انواع آن مانند هزینه و بهای اصلی یخچال ها و یا قیمت یخچال فروشگاهی بدون درب حفظ شود، بایستی آن را به طور منظم سرویس و تعمیر کنید.

انواع یخچال فروشگاهی

همانطور که گفته شد یخچال های فروشگاهی دارای انواع مختلفی هستند و شما در صورتی که قصد خرید یک یخچال فروشگاهی را دارید و به یک مرکز فروش مراجعه می کنید، در ابتدا باید یکی از انواع مدل های مختلف آن را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید. برای این منظور نیاز است که با مدل های مختلف یخچال های فروشگاهی آشنا شوید. برخی از انواع یخچال سوپرمارکت عبارت است از:

یخچال ایستاده فروشگاهی

یکی از کاربردی ترین و رایج ترین نوع یخچال های فروشگاهی، یخچال ایستاده می باشد که از ابعاد و ظرفیت‌های مختلفی برخوردار بوده و و به دلیل طراحی بسیار خاصی که دارد برای استفاده در سوپرمارکت ها و فروشگاه ها گزینه بسیار مناسبی محسوب می شود. این یخچال ها فضای بسیار کمی را اشغال می کنند و قادرند حجم زیادی از مواد غذایی را نگهداری کنند. مدل های یخچال ایستاده مغازه در واقع شیک ترین یخچال جهت استفاده در فروشگاه محسوب می شود.

یخچال پرده هوا

یخچال های پرده هوا که تحت عنوان یخچال بدون درب نیز شناخته می شوند یکی از مدرن ترین و شیک ترین نوع این یخچال ها محسوب می شوند که هماتطور از نامشان مشخص است فاقد درب بوده و محصولات و محتویات موجود در خود را در معرض دید مشتریان قرار می دهند. این یخچال ها اکثرا در  تمامی فروشگاه های بسیار بزرگ به کار می روند. یخچال روباز فروشگاهی معمولا در دو مدل  ایستاده و قفسه ای طراحی و تولید می شود و به منظور نگهداری انواع سبزیجات، گوشت، نوشیدنی ها و ... مورد استفاده قرار می گیرد. این یخچال ها در دو دسته کمپرسور بالا و کمپرسور پایین طراحی و تولید می شوند. این یخچال ها همانطور که قیمت بالاتری دارند، از طول عمر بالاتری نیز برخوردارند.

یخچال خوابیده

از یخچال خوابیده به منظور نگهداری مواد غذایی و نوشیدنی‌های حجیم مانند گوشت، میوه و سبزیجات مورد استفاده قرار می گیرد.

نکاتی که باید در زمان خرید یخچال فروشگاهی به آن ها توجه کنید

  • ابعاد و اندازه یخچال
  • دسترسی راحت و آسان مشتریان
  • بهره وری انرژی
  • قیمت
  • یخچال فروشگاهی دست دوم در مقایسه با نو
  • محل قرار گیری کمپرسور
  • انتخاب نوع یخچال
  • ویژگی ها و قابلیت ها


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید