آموزش آسان و مرحله به مرحله تهیه بستنی خانگی با شیر

09128138773 کارشناس فروش (پاسخ گویی 9 صبح تا 9 شب)
طرز تهیه بستنی خانگی
می دانیم که بستنی یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدار ترین دسر ها در سراسر جهان می باشد و از طرف دیگر یکی از لذت بخش ترین کار ها درست کردن این دسر خوشمزه در خانه است.در این مقاله قد داریم طرزتهیه بستنی قیفی خانگی را آموزش دهیم پس با ما همراه باشید.
نارنیا سرما
نارنیا سرما

بستنی نوعی دسر است که بسیار از افراد به خصوص کودکان طرفدار آن هستند و همچنین با شروع فصل تابستان این نوع دسر محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند.در اینجا مقاله ای تهیه کرده ایم تا بتوانید به راحتی در منزل بدون نیاز به دستگاه بستنی ساز صنعتی، بستنی های خوشمزه تهیه کنید.البته برخی از دستگاه بستنی ساز های قیفی خانگی موجود هستند که شما می توانید برای تهیه بستنی خانگی ساده آن ها را از صنایع برودتی نارنیا سرما خریداری کنید.

همانطور که میدانید مواد تشکیل دهنده بستنی، شیر، خامه و شکر هستند و این بستنی را می توان در انواع مختلف به بستنی سنتی، بستنی شکلاتی، بستنی یخی، بستنی ایتالیایی یا بستنی میوه ای و…تهیه کرد.ما در این مقاله با طرز تهیه چند نوع بستنی خانگی همراه با شما هستیم.

طرز تهیه بستنی سنتی

طرز تهیه بستنی سنتی خانگی

مواد لازم برای تهیه بستنی سنتی 
شیر پرچرب ۴ پیمانه
خامه ۱۰۰ گرم
شکر ۲ پیمانه
گلاب نصف پیمانه
ثعلب ۲ قاشق چایخوری
زعفران ۲ قاشق غذا خوری
خلال پسته ۲ قاشق غذا خوری

مرحله اول

ابتدا در یک سینی لبه دار، مقداری خامه را به وسیله قاشق با قطر 2 الی 3 میلی متر  پخش کنید و سپس برای اینکه خامه یخ بزند سینی را در داخل فریزر قرار دهید.توصیه می کنیم که از خامه کم چرب استفاده کنید تا خامه بهتر یخ ببندد.

مرحله دوم

درون یک قابلمه مقداری شیر ریخته و بر روی حرارت قرار دهید و شعله آن را زیاد کنید تا شیر به جوش بیاید.وقتی که شیر جوش آمد شعله گاز را کم کرده و مقداری زعفران دم کرده و گلاب را به شیر اضافه کنید و سپس به خوبی هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.

مرحله سوم

سپس شکر را با ثعلب مخلوط کرده و زمانی که یکدست شدند، آرام آرام به شیر اضافه کنید و برای اینکه شکر در شیر به خوبی حل شود و ثعلب نیز قوام بیاید به طور مداوم شیر را هم بزنید.

مرحله چهارم

زمانی که متوجه شدید مایع بستنی قوام یافته و غلیظ شده شعله گاز را خاموش کرده و آن را درون یک کاسه مناسب بریزید.سپس مقداری یخ را در یک قابلمه یا ظرف بزرگتر بریزید.از طرف دیگر کاسه بستنی را در کنار یخ ها قرار دهید و آن را خوب هم بزنید تا کمی بستنی کشدار شود.

مرحله پنجم

به مدت نیم ساعت بستنی را در داخل فریزر قرار داده و بعد بیرون بیاورید و به خوبی آن را به هم بزنید تا بستنی کشدارتر شود.مجددا آن را در داخل فریزر قرار دهید.به مدت 4 ال 5 بار این کار را انجام دهید.این کار به انسجام بیشتر بستنی و کشدار شدن آن کمک می کند.

مرحله آخر

طرز تهیه بستنی خانگی با شیر

در آخر بستنی را از فریزر بیذون بیاورید.خامه ای را که در فریزر قرار داده بودید نیز از فریزر بیرون بیاورید و به صرت قطعات کوچک برش دهید و به همراه خلا پسته به بستنی اضافه کنید و برای اینکه تکه های خامه و خلال پسته در همه ی بستنی پخش شود، آن ها را خوب هم بزنید.از اسانس ها نیز می توانید برای خوش طعم و خوش عطر کردن بستنی، استفاده کنید.پس از آن به مدت 2 ساعت بستنی را در داخل یخچال قرار دهید تا آماده خوردن شود.

طرز تهیه بستنی خانگی شکلاتی

طرزر تهیه بستنی خانگی شکلاتی

مواد لازم بستنی شکلاتی خانگی
شکلات تلخ ۹۰ درصد نصف پیمانه
شیر عسلی نصف پیمانه
خامه شیرین شده قنادی ۱ پیمانه
پودر کاکائو ۱ قاشق غذا خوری
چیپس شکلاتی یا شکلات خرد شده (دلخواه) ۲ قاشق غذا خوری

مرحله اول

یک ظرف مناسب انتخاب کرده و به وسیله یک رنده شکلات را از قسمت درشت آن رنده کنید و سپس بر روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید و برای اینکه ذوب شود به وطر مداوم هم بزنید.توجه کنید که کف ظرف شما نباید هیچ تماسی با آب در حال جوش داشته باشد و این شکلات توسط بخار آب ذوب می شود.

مرحله دوم

هنگامی که شکلات ها ذوب شدند، شعله گاز را خاموش کرده و سپس به ان شیر عسلی اضافه کنید و  با قاشق یا همزن دستی کاملا مخلوط کنید.

مرحله سوم

سپس به آن پودر کاکائوی الک شده را اضافه و به خوبی ترکیب کنید.

مرحله چهارم

از فریزر، خامه شیرین شده قنادی را خارج کرده و بگذارید یخ آن باز شود و مقداری آب شود.سپس برای اینکه فرم بگیرد با دور تند آن را هم بزنید.

مرحله پنجم

در مرحله بعد به خامه، مخلوط شکلات و شیر عسلی را اضافه کرده و با قاشق یا لیسک آن ها را مخلوط کنید.

با توجه به سلیقه و ذائقه خود در این مرحله می توانید به مواد، چیپس شکلاتی یا شکلات خرد شده هم اضافه کنید.

مرحله ششم

سپس یک ظرف درب دار مناسب انتخاب کرده و بستنی را داخل آن بریزید و به وسیله لیسک سطح آن را کاملا صاف کنید.برای اینکه بستنی با هوا تماسی نداشته باشد باید روی آن را با یک نایلون یا سلفون بپوشانید به طوری که نایلون کاملا به بستنی بچسبد.

مرحله آخر

طرز تهیه بستنی خانگی با ثعلب

حتما گوشه های ظرف را نیز محکم کیپ کنید و درب ظرف را محکم ببندید و سپس آن را در داخل فریزر قرار دهید و بگذارید یک شب کامل آنجا بماند.

 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
  • رویدا
    عالی
تماس بگیرید